fredag 24 september 2021

Veckoläget 2021-09-25

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: påminner allt mer om Majdippen så tillsvidare förväntar jag mig ett par veckor sidledes hackande.

  


 

Dow Jones: samma som för SP500 och ingen riktig danger ännu utan mer vänta se 




OMXS_PI: är inne på Majscenariot för detta indexet oxå vi har ju få alternativ till placeringar




Blackrock World Gold: trycket på nedsidan ökar vi har inte sett botten ännu




Blackrock World Energy: skall vi bryta upp och etablera oss över 130:- på detta försöket?




Newmont kom ned i stödområde så jag valde en köpstart även om den kan fortsätta nedåt (gruvor ser svaga ut). Hoppas jag inte missbedömt Newmont där de åtminstone tidigare hade rejält med silver även om det oftast talas om guld och koppar när bolaget nämns? Skall opereras nästa vecka svårt fokusera på aktier/fonder just nu men försöker hålla koll på mina investmentbolag där jag tänkt öka när jag tror vi rasat klart. Commersials gick på köpsidan i Vete varvid även priset följde med upp men Majs har det fortsatt svettigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar