fredag 17 september 2021

Veckoläget 2021-09-18

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: i Maj dippade vi 6% just nu har vi varit ned 4%

  


  

Dow Jones: ser ut som fallet dämpas signalerar Dow indexet att det försöker göra en botten för denne gången?




OMXS_PI: ungefär tangerat Maj dippen är det redan klart eller stundar det mer nedgång?




Blackrock World Gold: fonden kastar verkligen in handduken finns inte mycket som talar för en snar vändning utan snarare mer nedsida.




Blackrock World Energy: äntligen lite positivare vecka nu vill jag gärna se fortsatt styrka och etablering i positivt område




Återköpte lite investor och stängde min short i sp500 inför helgen annars ingen action i mitt fall. Lite förvirrande artiklar/news typ samtidigt som de ser inflöde i diverse ETF sviktar börsen och ryktet förtäljer de stora med smarta stålar har gjort en Elvis dvs left the building? En del menar börsen på lite sikt ser fortsatt positiv ut möjligt den inte sätter fler ATH på ett tag och jag delar denne tro tillsvidare och fyndfiskar när jag tycker mig se någon smakbit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar