lördag 11 september 2021

Veckoläget 2021-09-12

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Svagheten syns tydligast i dagsgrafen där chikou linjen nu nått priset vilket brukar tolkas som svaghet i momentum att något var på gång såg vi i MACD sedan mitten juli nu vill vi bera se ifall det blir några få % ned eller +10%.

  



Dow Jones: Dow har hunnit lite längre än SP och MACD hintar inget köp just nu då både vecko och dagsgraf korsat ned om än i positivt område.




OMXS_PI: svagheten jag ser i dagsgrafens MACD är inte riktigt lika synlig i priset kanske får vi oväntad köphjälp utifrån då flera sägs allokera ut stålar från t ex USA börs som sägs vara bland de dyrare.




Blackrock World Gold: ökenvandringen fortsätter ser inga tecken på optimism och nu börjar goldbugs ändra tonläge och bli något mer dämpade.




Blackrock World Energy: ganska konstigt att energi inte går bättre med tanke på att kassan förbättras snabbt för flertalet bolag?




Sitter hoppas finna tecken på köp i Majs/Vete, får se ifall mina positioner i Kaffe/Juice håller då jag tror iaf juicen kan gå betydligt bättre närmare sin säsong. Otroligt irriterande att just de bolagen jag är mest intresserad öka i är de som står emot prispress bäst så här långt jag hoppas på rejäl dipp den närmsta tiden och är i nuläget inställd på att fylla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar