fredag 16 juli 2021

Veckoläget 2021-07-17

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: luften verkar tunn här uppe kan det vara dags för en rekyl 5%-10% liknande den i Maj?

  


 

Dow Jones: ser ut som aktörerna tar hem vinster flyttar från vad de tror mindre säkra kort(sp500?) till stora lite tryggare, högre veckostängning här med.




OMXS_PI: ser här starkare ut än Us indexen ovanför finns mycket pengar som skvalpar runt och börsfebern rasar.




Blackrock World Gold: finns en lite chans till rekyl upp men för större avancemang vill det till bättre intresse för gruvsektorn, vi måste ta ut 380 för att våga hoppas annars får vi nog räkna med fler nedgångar och fortsatt ökenvandring.




Blackrock World Energy: ser tyvärr ut som vi laddar för nedgång i denne grafen vilket iofs skulle stämma rätt bra med säsongsmönstret, relaterade index har börjat svikta betänkligt.




Ganska jämn skrikmatch mellan tjurar och björnar denne veckan börjar bli smått trött på alla pumpare som nu får med sig nybörjarna på börsen oavsett hur värdelösa bolag de hissar skulle vi få en riktig nedgång kommer många ny-sparare bränna sig och lämna börsen för överskådlig framtid. Något enstaka sälj denne vecka och några få speck det är för varmt för mig. Juice , kaffe och vete går åt rätt håll får fundera på när jag skall gå ur vill helst inte positionerna fryser inne. Covanta (CVA) börjar närma sig min utgång perkele hade hoppats på dipp så jag kunnat flytta över aktien till ISK , får ta en riktig funderare det blir svårt komma in i avfallsbolagen till bättre gav än vad jag hade turen göra i Covanta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar