fredag 18 juni 2021

Veckoläget 2021-06-19

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: då vart det dags för ras-/domedags-profeterna försöka få fåren skena ut över klippkanten och vem vet kanske får de rätt denne gången dollarns förstärkning skyddade oss denne gången brukar vara mindre poppis visa hur försvagning slår mot våra investeringar.

  



Dow Jones: climbing the wall of worry? vi se ifall det är just detta vi gör i dagsläget. Intressant kommentar att retail investors tar allt större del av kakan och därför påverkar skeendet på börsen i större utsträckning.




OMXS_PI: inte riktigt samma kraft i senaste uppgången kanske börjar nu verkligheten sjunka in eller så kan det vara sommarstiltjen vi ser början på stockpicking kommer som alltid fungera.




Blackrock World Gold: vi får se ifall 340:- tar emot det fallande priset annars är risken stor vi fortsätter vidare ned kanske till mars botten 2020 eller värre.




Blackrock World Energy: ajdå vi bröt tillbaka ned under 128 tydligen inte redo för nya höjder i detta läget. Svårt veta hur mycket de olika fonder/aktier åker ned då de kan dras med i allmänna nedgången.





1 oljebolag nådde TP och avtackades för denne gången det andra på min säljlista satsar enormt på olika tillgångar vilket jag tror kan få aktien utvecklas dåligt på kort sikt så får fundera ifall jag skall ligga kvar eller ta lite mindre vinst är jag tänkt mig. Valde casha hem USD/SEK (för tidigt men med bra vinst) tog in en short speck mot SPX500 som jag tänkt casha in tidigt nästa vecka då jag misstänker fyndköparna lurar runt hörnet. Apelsin/kaffe tappade fart ihop med en bunte aktier. I dag är jag mindre missnöjd jag säkrat insatsen i ett antal gruvrelaterade positioner kanske blir jag nu belönad med bra läge fylla på mina reducerade positioner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar