torsdag 1 april 2021

Veckoläget 2021-04-01

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Nya ATH svårt komma in i marknaden men samtidigt underlättar det gå ur en del positioner som släpat efter tidigare.

  



Dow Jones:  Då stängde vi äntligen på ATH vi behöver inte veta varför det går upp eller ned då vi använder TA och för det mesta är trendföljare.




OMXS_PI: utdelningstider och pengarna forsar in på börsen det ger nya  ATH även för de flesta portföljer




Blackrock World Gold: kämpar med vad som tidigare var ett stöd nu ett motstånd samtidigt viker MACD uppåt så det ser betydligt bättre ut i denne stängningen än vad det gjort på ett bra tag. GDX saknar lite för ge stöd däremot märkte jag en del enskilda gruvor verkade piggna till lite sista börsdagen denne veckan vi får hoppas det håller i sig då jag tolkar det som styrka när gruvorna leder eller går unisont med guld/silver-priset.




Blackrock World Energy: rekylen ned stannade upp denne veckan men nu figurerar en del artiklar att de skall öka oljeutbudet i bl a saudi för att hålla nere priserna vilket kan dämpa aktiekurserna för oljebolag nu när vi annars går mot högsäsong för oljepris.




Lugn vecka skavde av lite Kindred så resterande är s.k gratis, flyttade 3 aktier till isk där åtminstone 2 är tänka behålla länge Anglo American förväntar jag mig går högre ihop med framtidens guldrush där den kommer att säljas. Svårspeckad vecka gick rätt bra tills sista dagen då jag tvunget skulle ta en sista position som drog ned resultatet att man aldrig lär sig :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar