fredag 19 mars 2021

Veckoläget 2021-03-20


Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: turbulent vecka avslutades en stängning nära förra veckans ATH

  


Dow Jones: marknaden samlar kraft under tiden den funderar på vilken riktning den skall ta trenden är dock fortsatt uppåt än så länge



OMXS_PI: alla kan bli börsmiljonärer numera the only way is upp och FOMO:n frodas det ser bra ut, tror en eventuell nedgång blir kortvarig annars är risken det drar med sig bostadsmarknaden sedan finns det inte mycket för ekonomer och politiker peka på när det talar om hur bra det går.. 



Blackrock World Gold: uppe och nosar på tidigare stödområde är osäker på ifall det nu kommer roteras över kapital till gruvsektorn även om guldbullarna blivit något tystare jag är inte övertygad sektorn hunnit bli tillräckligt impopulär för att locka köpare, på lång sikt är jag dock fortsatt optimistisk.



Blackrock World Energy: ganska kraftigt nedställ på brent i veckan men säsongsmässigt brukar sektorn gå bra till fram åt sommaren så jag hoppas vi får bukt med Coronan och att då hjulen börjar snurra igen.




Städade mest i mina portföljer finns en del intressanta objekt till hyggliga priser men jag ligger lågt tills vidare då målet är mindre antal bolag i portföljerna fast med större position i de jag behåller. Ganska svårspeckat i veckan index gick ok men jag är helt ur slag när det gäller valutan som mest blir nitlotter, trejding är konstigt för ungefär ett år sedan hade jag flyt med valutan men knas på indexen det verkar som det går i perioder åtminstone för min del?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar