fredag 12 mars 2021

Veckoläget 2021-03-13

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: veckan stänger på ATH allt fortsätter peka rakt upp

  


Dow Jones: rejält uppställ i veckan indexet jagar ATH



OMXS_PI: börshumöret på topp finns risk för vinsthemtagningar nästa vecka men det ser bra ut så här långt



Blackrock World Gold: fortsatt darrigt för gruvorna försöker bilda botten men har inte övertygat ännu.



Blackrock World Energy: motorn hostade lite i veckan men stängde högre än veckan före vilket ger hopp vi kanske kan sikta mot 150 som verkar ligga mitt i smeten av tidigare rangeliknande nivåer?




Inga nya köp denne vecka men en del försäljningar vilket i vissa fall svider då jag säljer för att minska urskogen av innehav inte för det varit dåliga aktier, speckandet gick så där var inte särskilt aktiv då rörelserna i det jag spelar på var väl oförutsägbara och kraftiga kort&gott för svårt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar