fredag 5 mars 2021

Veckoläget 2021-03-06

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vi har snart varit i trendkanalen 1 år finns inte mycket tillägga just nu

  


Dow Jones: indexet har fortfarande en bit kvar i svenska kronor till toppen 2020 vilket är ganska konstigt då mycket i indexet finns i fonderna världen runt?



OMXS_PI: så fort det faller dyker det upp köpare ser fortsatt bra ut och snart kanske pandemin är under kontroll?



Blackrock World Gold: tecken på divergens hintar rekyl men om det räcker till mer än test av tidigare stöd numera motstånd står skrivet i stjärnorna, ser inget stöd från GDX/G2X i dagsläget.



Blackrock World Energy: ser riktigt bra ut nu och ännu inga moln på oljehimmeln även om de som missat köpa billigt börja försöka prata ned både oljepris och relaterade aktier/fonder. Säsongsdippen har uteblivit nu får vi se om det toppar före sommaren som säsongsmässigt brukar vara topp?





Småköpt några startpositioner denne veckan är dock inte övertygad vi slipper en nedgång så jag vågar inte kliva in med för mycket stålar, kommer dippen ökar jag positionerna uteblir den har jag fått in några aktier till prisnivå jag är ok med. Speck på + denne veckan även om det blev lite väl villt på slutet som drog ned resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar