fredag 22 januari 2021

Veckoläget 2021-01-23

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: trots MACD hintar att vi tappar fart fortsätter vi klättra vidare uppför wall of worry ;)

  



Dow Jones: MACD hintar liknande här i Dow vissa index rapporteras visar försvagningar kan det bli dojan som visar vägen ned? time will tell





OMXS_PI: MACD visar vi tappar fart men ichimoku beskriver ett fortsatt positivt läge




Blackrock World Gold: rangen fortsätter och jag blir allt oroligare då alldeles för många varit positiva till guld och nu försöker pumpa upp silver av ädelmetallerna. marknaden försöker oftast få så många som möjligt på fel sida så jag tyckte det osade katt när vi var som mest positiva runt senaste toppen vi får se hur detta avlöper.




Blackrock World Energy: vi ser ut tappa fart hintar både MACD och ichimoku kanske visar energi vägen till rekylen alla väntar på? vi får hoppas alla stimulanserna får fart även utanför finansakrobaternas fantasy economics så även vi i verkligheten får uppleva den.




Första jobbeveckan efter lång sjukskrivning avklarad blev inte mycket speck men allt fler prisvärda objekt börjar dyka upp själv gillade jag storytel där jag köpte en mindre startposition, till helgen blir det studera en del aktier som plötsligt börjar se prisvärda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar