fredag 29 januari 2021

Monthly close 2021 - 01

OMXS_PI: Stämmningen sjönk denne veckan men börsen var vid gott mod trots det och som synes är det långt till medelvärdet jag använder till signal i detta exemplet. Påminner att det kan enkelt "rasa" 10%-20% och kanske värre om det går snabbt nog innan där kommer en signal så för min egen del är den endast en bit i mitt beslutsfattande dessutom behöver ju inte enskilda aktier stiga/falla efter index.




4:a US : Imponerande optimism hade det inte varit för även jag påverkas av olyckskorparna i media och på nätet hade jag tolkat graferna som superstarka efter dessa 2 valda indikatorer. Brasklappen får bli att när avståndet mellan MACD och dess signallinje är stort får man vara beredd på rekyl eller konsolidering, vidare vill marknaden ha så många som möjligt på i position och om nu alla köper aktier........



Det börjar bli allt stirrigare på börsen åtminstone allt man läser/hör andas skräck för kollaps, men inte bara dessa trubbiga indikatorer här utan flertalet andra laggande envisas med att vi har prima bullmarknad? Gäller kontrollera och fila på sin exitstrategi så man inte fastnar i dörren om det blir panik better safe than sorry. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar