fredag 24 april 2020

Veckoläget 2020-04-25

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: fortfarande köpsignal men hittills håller MA200 emot på uppsidan




Dow Jones: veckans sista dag klarade precis en köpsignal i dagsgrafen en ganska märklig känsla se börserna stiga när vi samtidigt går mot en av de större katastroferna under min livstid, FED fortsätter förstås ösa ut stålar för att flöda marknaden och tillsvidare håller det börserna under armarna.




OMXS_PI: insiders köper och tack vare coronan parkerat en masse folk i isolering har snart börsen blivit vår största nationalsport!




Blackrock World Gold: utbrottet och tidigare topp återtestad ser hur bra ut som helst så här långt, kan mycket väl vara på väg testa toppen 2011 vid 460:-




Blackrock World Energy: vet inte varför oljebolagen rusar trots det ser dystert ut så långt mitt öga kan se fonden är inte helt dum ens på denne nivån då vi har ett långsiktigt RR på omkring 2:1 dvs 68 senaste botten 180-200 topparna sedan 2008.




Tagit lite vinst i Chevy Inc ett bolag jag egentligen ville ha i portföljen men efter en snabb uppgång... Allt fler aktier ser aptitliga ut men speckar mer än jag köper långsiktigt då det känns som allt kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar