fredag 3 april 2020

Veckoläget 2020-04-04

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: finns mycket stålar som behöver placeras men marknaden verkar inte veta vilket som kommer klara sig när krutröken lagt sig efter corona krisen. Visst hopp när man tittar på graferna men dragkampen står mellan fallande aktivitet från företagen och ökande stimulanser från CB och stater.




Dow Jones: den allt svagare kronan hjälper ju till dämpa raset för oss som använder valutan när vi placerar i fonder noterade i tex USD.




OMXS_PI: känns som man tittar på samma graf men jag tror sverige med sitt exportberoende kommer drabbas hårdare än många andra länder




Blackrock World Gold: ganska bra vecka av denne fonden blir inte riktigt klok på vad som kommer hända här nest då t ex MACD indikerar styrka för nedgången?




Blackrock World Energy: både intressant och irriterande hur minsta lilla tweet frå Trump eller hans sidekick Kudlow kan få kurserna att rusa mot stratosfären, inte nog med att vi har överskott på energi utan efterfrågan går mot botten samtidigt jaaaa det måste betyda hausse :) .




Faktiskt inga köp denne veckan har en del intressanta jag funderar på bl a UGI, ALS.TO och Anglo American plus några svenska bolag. Blir UGI ännu billigare är det stor chans jag ta in den problemet är jag redan har rätt mycket energi-relaterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar