fredag 17 april 2020

Veckoläget 2020-04-18

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: Indexet klättrar vidare och en köpsignal enligt ichimoku finns nu i dagsgrafen till min stora förvåning men så är det ju en ny erfarenhet för mig att centralbankerna globen runt printar så det det glöder, självaste IMF lär ha uppmuntrat dem producera mera fiatstålar för att ge sken av välstånd?




Dow Jones: liknande läge här kanske uteblir rekylen alla väntar på eller så blir det en väldig krasch när de inser effekterna av att världen stannat av i corona tider?




OMXS_PI: laggar en aning men vi är samtidigt väldigt exportberoende vilket kan pressa kurserna, det som talar till vår fördel är vi inte stängt ned så mycket vilket kan ge oss ett försprång när nu hjulen eventuellt sätter igång rulla i omvärlden.




Blackrock World Gold: fonden är uppe testar motståndet för 4:e gången men notera divergensen MACD i veckografen som en lite varning det kanske inte fortsätter spikrakt upp.



Blackrock World Energy: gott om olja/gas lägsta elpriserna på evigheter och ingen större efterfrågan på energi alls, denne har en lång väg att gå



Inga köp denne veckan svårt hitta något som lockar även om mycket är billigare nu är för någon månad sedan, tog lite vinst i apple för 3:e gången får hoppas jag inte schabblar bort aktien som jag gjorde med Carlyle fasiken vad den svider :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar