söndag 29 mars 2020

Veckoläget 2020-03-29

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: tog inte lång tid innan börstokarna ropade bullmarknad efter veckans uppstuds och visst anser vissa det att 20% upp betyder bullmarknad själv vill jag kanske få lite mer övertygande signaler före jag agerar i någon större skala.




Dow Jones: global nedstängning av det mesta samt stora injektioner kapital från stater som även är beredda även köpa aktier för att hålla kommersen igång.




OMXS_PI: optimismen spirar jag är dock inte riktigt lika optimistisk nu när flera bolag även minskar eller tar bort utdelningen då affärerna stannar av.




Blackrock World Gold: våldsamma kast förstörde min fina ide och 5 vågs räkning, tittar jag på andra gruv/energi så övertygar inte denne grafen mig att det är över så jag fortsätter med viss försiktighet tills det blir tydligare vad som sker.




Blackrock World Energy: Fyndköparna klev in fixade en rekyl, med tanke på hur världen stänger ned kan detta bli en långdragen historia innan efterfrågan på energi ökar.




Har förberett köp av vissa aktier jag är intresserad av men inväntar en mer acceptabel signal för att köpa än att det "rasat" mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar