fredag 6 mars 2020

Veckoläget 2020-03-07

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Oups skrev förra veckans veckoläge men glömde visst posta det här👀

Spx500: en annan modell jag använder hintar vi kan vara drygt halvvägs ned dvs mer ned kommer och nu sviktade även dollarn som tidigare hållt oss under armarna.




Dow Jones: börsläget liknande nu gäller tålamod och span på en eventuell vändning för att fylla på fonderna med pensionsmedel.




OMXS_PI: nere vid tidigare utbrottsnivå lite beroende på hur jag använder measured move får jag i detta läget två riktkurser på nedsidan 600 och 540 får fundera på om jag skall börja skala in mig i index eller fortsätta fiska i enskilda aktier som kommer ned i mina köpzoner.




Blackrock World Gold: Vi har en range mellan ca 290 - 350 vi vill se ett utbrott ifrån innan vi agerar långsiktigt, ifall det är en A-B-C våg ned vi ser är riktningen mot 260:- vid en hastig mätning, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.




Blackrock World Energy: woah nu fick vi en rörelse som hette duga men tyvärr mot fel håll och emot traditionella säsongsmönstret, sektorn bör snart vara den minst populära vilket många menar vara ett bra tillfälle kliva in bottenfiska?




Ursäkten Corona används flitigt som ursäkt låta börserna rasa och helt fel är det ju inte eftersom vi kommer få negativa ekonomiska följder från viruset men lite irriterande se hur placerarna plötsligt börjat bry sig om värde mm då de tidigare struntat fett i försäljning/vinster?  Trump skall återväljas och vinsten säkras genom stigande/hög börs så jag räknar med stimulanser och kanske direkta köp från centralbanksters som totalt lämnat den värld de flesta av oss andra lever i. he he jag fiskar förstås och hoppas göra mig en slant precis som alla andra 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar