fredag 9 augusti 2019

Veckoläget 2019-08-10

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Sp500: vanlig vecka med växande hysteri från domedagsprofeterna själv får jag vänta på lite mer nedgång innan jag kan få ett bekräftat trendskifte.




Dow Jones: stort utflöde från aktiefonder rapporterades men någon köper uppenbarligen det som säljs kanske centralbankerna och utländska pengaflyktingar?




OMXS_PI: En riktig sömnpilla de senare åren men det fungerar rätt bra att trejda rangen vi varit i ett antal år nu.




Blackrock World Gold: enda grafen som är intressant denne veckan. Jag råkade se en mindre divergens i GDX dagsgrafen vilket fick mig leka lite med elliot wave siffror(veckografen) för blackrock w g men fortfarande återstår se ifall senaste toppen är min gissade våg 3 och ifall en våg 4:a följer på det.




Börjar undra om det verkligen finns några fysiska personer eller ens riktiga fiatpengar bakom köp/sälj jag menar om nu vi har stora utflöden från aktier vem är det som då köper upp kursena lagom till kvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar