fredag 30 augusti 2019

Monthly close 2019 - 08

Inga negativa händelser verkar påverka börserna i någon större utsträckning allt går visst lyfta med lite fejk news eller en twitt från Trump?


OMXS_PI (all-share): Att använda glidande medelvärde har blivit ett allt mer dåligt alternativ sedan 2009 då vi sedan dess har befunnit oss i en marknad med allt flackare prisgraf, för min del har jag använt vanliga trendlinjer och valt hedga mina portföljer då jag funnit det lämpligt som alternativ till hoppa in/ur marknaden med alla kostnader det innebär. Eftersom jag använder de glidande medelvärdena som väckarklocka fortsätter jag dock avläsa dem varje månadsslut utan att handla direkt efter dem.





4:a US : alla i fördel bull läge




För fondspararen ger grafen ingen anledning att sälja ut möjligen kan man hedga och/eller reducera innehavet genom använda kortare tidsperspektiv än månad. Chansen är även stor vi kommer få dras med en svag svenska krona vilket även det är fördel för US-noterat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar