lördag 29 juni 2019

Veckoläget 2019-06-29

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Börserna kämpar vid toppen och jag tror G20 mötet vi har i helgen avgör fortsättningen.

Sp500: Lägger en trendlinje i veckografen men tycker det ser bra ut med att högre toppen fick stöd i MACD;s histogram, i dagsgrafen syns chansen att MACD korsar upp  från en botten > 0 vilket anses som ett styrkebesked.




Dow Jones: Liknande utveckling som övriga index USD/SEK har stor påverkan på mina placeringar.




OMXS_PI: Känns som börsen håller sig uppe på ångor av minusräntor inte mycket annat som just nu kan motivera priserna för majoriteten aktier vad jag kan se.




Blackrock W.G: Månadsstängningen har ni nedanför denna posten. I veckografen visar veckoljuset obeslutsamhet från investerarna men det ser positivt ut så här långt så för egen del är jag inställd på att försöka öka min position vid en dipp så länge inte läget förändras till det sämre.




Hade tänkt jag skulle klämma till med ett namn för ljuset i veckostängningen men det fanns visst flera alternativ så jag lämnar en länk där ni kan välja själva :)
http://thepatternsite.com/CandleVisual.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar