fredag 7 juni 2019

Veckoläget 2019-06-08

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Omslaget MACD i veckografen ser inte särskilt övertygande ut och generellt är jag positiv till USA börserna inte minst med tanke på USD/SEK förhållandet så nuvarande resor ned innebär för min del fiskafänge efter både enskilda aktier och fonder.



Dojan får representera globala fonder och dojan har inte gjort många stora djupdykningar genom åren.



OMXS_PI (all-share) som har fördel björn i månadsgrafen gjorde en rejäl rekyl uppåt i veckan men tillsvidare tror jag vi har en resa till nedåt så jag passar på justera portföljerna tills något i grafen säger mig annat.



Långa svansar på ljusen i dagsgrafen  mest beroende på valutan EUR/SEK.



Blackrock W-G ser ut kunna nå köpzon i månadsgrafen eventuellt under sommaren så jag är fortsatt positiv till fonden och är inställd på att öka några % till i PPM om vi får lämpliga rekyler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar