lördag 4 april 2015

Resumé Mars 2015

Skön påskhelg tänkte passa på se över läget inför sommaren.

Det mesta indikerar fortsatt positiv marknad så tills motsatsen är bekräftad är min inställning köp i synnerhet är jag intresserad av de sektorer som inte hängt med den senare tiden inom råvaror då jag tror många som går ur "vanliga" aktier kommer leta bland alternativen att satsa på.

S&P500, varken Coppoc eller Stochastic har gett säljsignal i månadsgrafen




OMX30, tills jag får en stängning i månadsgrafen under EMA12 är jag inställd på vidare uppgång och utesluter varken 1850 eller 1950 som nästa topp vilket iofs återstår att se.



Jag tror vi kommer få ett rally i råvarusektorn även om spotpriset på t ex Guld fortsätter harva sidled



Vissa av energiaktierna har redan visat förvånansvärd styrka min gissning är investerarna plockar de starkaste de kan finna. Valde använda WTIC då det där tydligast framgår vi har en divergens vilken varslar om potentiellt rally, kommer själv försöka fiska när jag tror mig se ett läge men det kan även ta en tur nedåt så det gäller följa eventuella positioner noggrant.



På valutafronten tror jag CAD och EUR i förhållande till SEK kommer vara ointressanta för min del



Jag kommer bevaka möjligheten till eventuellt nedställ i GPBSEK 



Finns en range på drygt 500 pip göra sköna slantar på i EUR/USD sving och/eller intradag jag hoppas använda och här kommer mitt fokus ligga även om det kan vara värt kolla övriga valutor mot USD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar