torsdag 30 april 2015

Resumé April 2015

Den långsiktiga trenden i OMX30 ser ut vara intakt även efter denne månaden och själv ser jag tillsvidare pågående nedgång som ett hack i grafen vilket kan ge köpläge.



S&P500 fortsatt i positiv trend enligt indikatorerna blir det en tillräcklig sättning är det möjligt jag tar in något fondinstrument som alternativ till att köpa enskilda aktier i USA



Innan ADX växlar över till köp i månadsgrafen för Guld betraktar jag guldtrenden som svag med fortsatt risk för vidare fall.



Givetvis sitter jag inte rullar tummarna om dagarna utan trejdar spotpriser och hävstångsprodukter.

När det gäller ädelmetaller är mina favoriter ASM,SA,SLW,SAND som jag nämner i silvertråden nedan men det förekommer även jag handlar t ex GDX/GDXJ .

Bortsett från ett par fonder har jag idag ganska få enskilda aktier och dessutom ganska små poster ASM,SA,GGN de utländska representanterna, Eolus Vind, NGS Group, Telia mina svenska representanter.
Finns åtskilliga aktier på önskelistan och en svällande kassa som bara hoppas på en dipp med möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar