fredag 20 mars 2015

Silver Wheaton 2014 resultat

Hemsida http://www.silverwheaton.com/

Raset i försäljning och vinst ser ut sakta ned men jag upplever bolaget gör mycket rätt under rådande förhållanden. Aktien känns inte billig i dagsläget med mindre än man tror vi fått en botten i guld/silver och själv skulle jag föredra köpa aktien < PE 18  vilket jag tror kan bli möjligt om metaller och börs tar en nedtur.

Min prognos


Fortsätter guld/silver handlas på låga nivåer eller kliver vidare ned en bit skulle bolagets skuldsätting börja oroa mig men i dagsläget är jag ok med skulden med tanke på det positiva hävet som skulle infinna sig vid guld/silver uppgång.


Det ser ut som de flesta indikatorer ger bra signal köp/sälj i veckografen så den lite mer långsiktige bör kunna ha fördel av veckografen för sina beslut.


En annan lämplig graf för som kanske kan varsla om köpläge kan Guldets månadsgraf med indikatorn ADX 13 .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar