fredag 22 mars 2024

Läget 2024-03-23

 Inte mycket i de vanliga graferna kör lite alternativa och som synes inte mycket här som varnar mer än möjligen för att alla är på positiva sidan.



Styrkan och uthålligheten i uppgången sedan oktober har inte bara förvirrat människor utan i viss mån indikatorerna som mest bekräftat vad alla kunde se utan att ge en någon edge.



Humöret är i topp de defensiva ligger i botten och värst för Real Estate som backade. Rätt kul de varnar för industribolagen hos de svenska experterna men i USA går den näst bäst.



McClellan skriver intressant om sambandet mellan guldpris och vete hoppas det stämmer jag har fiskat lite Wisdom Tree Grain ETF kanske borde jag ta enskilda ETF:r såg Wisdom Tree hade för bl a Vete? 



Mycket lärorikt hos McClellan


Bitcoin har gått som tåget själv fick jag mindre position än ALL-IN som jag hoppats bara för jag lyssnade på "experter" i stället för att agera efter mina grafer ha ha ha komiskt man mot bättre vetande efter alla dessa år trillar i fällan lite då och då. Får se om det blir någon konsolidering där vi är nu skulle vara kul kasta in sista slantarna av totalen jag tänk för ändamålet avd: mycket vill ha mer



För mig överraskande skillnad mellan Gruvorna men det går väl mindre guld/silver i bomber och granater än övrig metall vi har ju även ett dramatiskt elbehov inför framtiden inget snack alls om att vi kanske skulle slösa mindre. Nåväl jag har mest basmetallgruvor hade förstås förväntat mig plocka in i stil med G2X/G2XJ men det får vänta.




Ingen action för mig denne veckan sitter mest funderar på att skala av en del positioner då mycket har gått fantastiskt bra trots jag med mina mått mätt samtidigt har stor kassa (nu får man åtminstone lite ränta på stålarna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar