fredag 8 september 2023

Veckoläget 2023-09-09

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: tappar lite kraft men ingen säljsignal här 

  


  

Dow Jones: blir det något ras är det inte mycket här som varnar för det




OMXS_PI: massiva försök få folk tro allt går bra och att de kan sätta igång konsumera hej villt tycker själv börsen är hyggligt stark trots allt som pågår runt om i världen.




Blackrock World Gold: segt ser inte ut som där är någon gruvboom på gång vi har visserligen en temporär stigande trend men nu måste vi ta ut 407 för den skall fortsätta vara stigande.




Blackrock World Energy: är något förbryllad över hur lite utvecklingen på spotpriserna syns i grafen kan det vara att det är mest Raffe som folk varit intresserade av?






Småpetat bland aktier/fonder efter stor tvekan köpte jag iden att Taiwan Semi kunde fungera som alternativ till bilmärken gjorde en mycket blygsam köpstart då jag inte tror vi är klara på nedsidan. Bill Gates köpte anheuser så kan han kan jag fast till en skämtsumma länge sedan jag hade någon dryckesaktie. Hoppas mycket på traditionens makt och att vi är på väg mot en botten sep/okt. Så mycket fejk data och justerade "mått" som ger en skenbild av verkligheten åt etablissemanget dess eCONomer och politiker men nu är det ju dessa som bestämmer börsutvecklingen och inte hur vanligt folk har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar