fredag 17 mars 2023

Veckoläget 2023-03-18

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: dragkampen fortsätter och därmed rangen, det viskas om att smart money börjat titta på tillväxtbolag vilket har synts i Nassen som gått förhållandevis starkt i veckan.

  


 

Dow Jones: ett varningsskott från DOW men PPO hintar positivt i veckografen så länge den håller sig över nollan 



 

OMXS_PI: testade MA200 i veckan. Nu börjar utdelningssäsongen svårt veta vad folk kommer göra meningarna går isär ute på forumen men själv håller jag och återinvesterar i brist på bättre förslag.




Blackrock World Gold: guldet tog ett rejält glädjeskutt i veckan har fokus på guld ändrats efter bankrun i några regionala banker plus orostecken från schweiz?




Blackrock World Energy: vi får se om stödet vid 200:- tas ut syns inte mycket i TA här som talar för uppgång just nu. Undrar var de hittat all ny gratis energi som sätter press på priset?





Köpstart UPM och startpost i Atco LTD ett canadensiskt bolag inom infrastruktur, logistik mm grubblar som tusan över vad jag skall månadsspara i nu när tjänstepensionen börjar trilla in. Kapitalet flödade in i nassen i veckan vet egentligen inte riktigt varför är så mycket brus i världen just nu så svårt veta är vi vid randen till undergång eller är allt frid och fröjd? Får köra mitt eget race räknar med det kommer bli blodrött under året men har samtidigt en kassa jag är obekväm med. Har runt 100 olika innehav så bra gick det med mitt försök rensa och fokusera på färre bolag, sicken soppa.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar