fredag 24 juli 2020

Veckoläget 2020-07-25

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: det spekuleras i en USD rekyl kanske läge för en sista speck? På positiva sidan lyckades nu antalet aktier > MA200 streta sig över 50% vilket enligt vissa sätt använda indikatorer på signalerar Bull Market.




Dow Jones: smart money sägs sälja själv får jag allt svårare stå emot köpklådan och vill öka i de få bolag jag har i detta index brrrr rrrrr rrrr komigen FED ;)




OMXS_PI: ett inte helt överaskande nedställ denne veckan, något oroande divergens i MACD men vi får se var vi fastnar eller om vi ens når återtesta senaste utbrottet uppåt. 




Blackrock World Gold: ser riktigt bra ut så här långt vi får se om vi når min gissade nivå 460:- och kanske rent av fortsätter vidare. Verkar finnas en del vinsthemtagningar inom ädelmetall/gruvor efter senaste tidens starka uppgång så risken för rekyl är närvarande.




Blackrock World Energy: fortsatt press på energisektorn och inga tydliga köpsignaler i mina grafer även om energi blev denne veckans sektorvinnare. Ser en pumpkampanj för energi växa sig allt starkare och med allt kapital dumb money har spendera kanske de söker sig till energi?




Försökte sälja 2 aktier i veckan som nått min säljzon, givetvis lyckades jag sälja den som fortsatte vidare upp och samtidigt behålla den som trillade ned från säljzonen avd: har vi hört den förut ;) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar