fredag 17 juli 2020

Veckoläget 2020-07-18

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: medelvärdet beskriver väl hur SP500 går för oss som använder SEK när vi placerar det enda positiva är att ju längre vi rör oss sidledes desto kraftigare brukar rörelsen ut ur konsolideringen bli.




Dow Jones: skall jag spekulera så beskriver väl dojan bättre hur det ser ut i verkligheten än indexen med alla teknikaktier och FANG i synnerhet




OMXS_PI: tuffar på ser fortsatt bra ut. Förekommer en del rykten att US-placerare börjar vikta över mot bl a Europa vilket skulle till viss del kunna förklara vi åtminstone rör oss uppåt.




Blackrock World Gold: har varit uppe och nosat på senaste toppen, avståndet till medelvärdet börjar bli stort så en rekyl eller en paus kan ligga i korten men det ser bra ut så här långt.




Blackrock World Energy: medelvärdet lutar brant ned intresset verkar inte stort. Förekommer en del spekulationer i att oljepriset kommer fortsätta upp ett par månader till vilket får mig tro att det finns kanske 1 - 2 10:or upp från dagens nivå givet inte hela börsen viker nedåt för då blir det återbesök i källaren även för denne fonden.




Har viktat över lite mot europa även om jag inte har sett någon signal i mina grafer. Europa tros ha mer defensiv styrka än US i SEK, hur det är med den saken återstår att se när vi får facit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar