lördag 28 december 2019

Veckoläget 2019-12-29

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Sp500: i lokal valuta ser indexet urstarkt ut och flera indikatorerna ger stöd åt uppgången. Vissa enklare sätt hitta nivåer sikta mot hintar det kan bli åtminstone 200-300 punkter upp men som alltid vet vi först i efterskott hur det gick.




Dow Jones: en av de senare kommentarerna jag fått i min mail var "köp inte index fonder" och anledningen var att de investerade delvis i "stygga" företag?  Kan vara eftersläntrare som nu allt desperatare försöker ta sig in på marknaden?




OMXS_PI: åker med upp med skräckblandad förtjusning hur långt kan det hålla....




Blackrock World Gold: spännande värre var det dippen eller var det bara långhelgen som fick folk hoppa på guldtågen?




BGF World Energy: min känsla är de amerikanska energi produkterna går något bättre än denne fonden för tillfället?




Har tandvärk allt fokus på hur jag skall klara mig till tandläkarna börjat jobba igen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar