fredag 6 december 2019

Veckoläget 2019-12-07

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Sp500: ansluter mig snart till de som är missnöjda med börsens ständiga uppgångar. Ganska festligt man känner missnöje när man borde vara överlycklig, aja jag är förstås glad att aktierna går plus kanske är jag mest uttråkad för att jag vill trejda.




Dow Jones: ser hur bra ut som helst så här långt vi fortsätter på wall of worry




OMXS_PI: just nu ser det ut som vi inväntar "gummibandet" med en sektorrotation mot cykliska aktier om jag förstår vad som skrivs på webben




Blackrock World Gold: i veckografen hintar histogrammet vi kan vara på väg plana ut, börjar det bli dags ta in lite blackrock eller vänder det vidare ned?




Enligt media och forumen hänvisas det till Trump eller handelskrig för varje rörelse på börserna upp eller ned mest komiskt denne veckan var DAX reaktion på USA:s arbetssiffror. ha ha ha varför bry sig om vad som händer i övriga världen inte minst i tyskland när allt verkar styras av USA:s arbetslöshetssiffror ha ha ha hur sjukt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar