onsdag 31 juli 2019

Monthly close 2019 - 07

OMXS_PI (all-share) Ingen trend, ganska låg volym, stängde fortsatt bullish.




Just denne modell nedan använder jag ibland för att handla index intradag vanligtvis 5 minuter spx i mitt fall men då jag satt letade alternativ till övriga tråkmodeller jag använt för månadsstängning såg jag modellen är ganska tydlig även på högre tidsperioder.

Generellt gäller bullish när Awesome oscillator över 0 eller EMA gröna köp-signal när båda EMA gröna och Awesome > 0 och vice versa för bearish men det här kan man använda lite hur det passar det sätt man föredrar investera/trejda.


Dow Jones : lång trend uppåt bekräftad enligt kriterierna sedan juli 2010 men som exempel kunde man ju även tolkat upptrenden i Awesome och de 2 gröna EMA som en tidig signal osv osv endast fantasin sätter gränser.




Nasdaq100 : något tidigare signal, nedgångar i Awesome eller motstridig signaler från EMA kan t ex användas som varning/hedge eller köpsignal när alla vänt åt samma håll igen.




SPX500 : inga säljsignaler i månadsgrafen, modellen ser ut ge visst stöd i kortare tidsperioder som kanske kan användas ihop med priceaction eller trendlinje vilket som nu kan passa användaren av denne modell?




Russel2000: inga säljsignaler i månadsgraf.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar