lördag 1 december 2018

Monthly close 2018 - 11

De svenska indexen fortsätter i fördel björn läge och som jag ser det måste vi bryta upp förbi tidigare toppar innan jag blåser faran över.



OMXS30 verkar vara svårare att avläsa än All-Share och Return index så mitt eget fokus för börshälsan ligger på de senare även om jag för index trejding använder OMXS30.



I US indexen fick jag varningssignal i Nasdaq100, SPX500 och Russel2000 vilket jag tolkar som var mer uppmärksam över vad som händer. Notera vad som hände med indexen senast de slog över till rött och tänk på att för oss som handlar i annan valuta än USD kan graferna visa ett annat läge.



Finns många bud när det gäller börsernas framtid och ett scenario när det gäller t ex SPX500 som samtidigt ser lovande ut är att vi skall få en höger skuldra före ett eventuellt större ras? Hur det blir med den saken vet vi först i efterskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar