fredag 4 mars 2016

Resumé Februari 2016

Månaden stängde med fortsatt sälj på Omx30, SP500, Nasdaq och Dow men för guld stängde det med att ADX13 korsade över till köp.

Senast Guld fick en köpsignal i månadsgrafen 1999 tog det ett par år innan guldkursen började stiga så för egen del betraktar jag signalen som att jag skall leta efter köplägen med hjälp av tidigare nivåer sakta ta mig in i marknaden så länge den positiva signalen kvarstår.

Handlar även kortare positioner både lång och kort med spotpriset men företrädesvis långa positioner med GDXJ, Seabridge Gold(SA) och Avino Silver (ASM) för de längre positionerna. Möjligt jag vinstsäkrade för tidigt i spotpris(missade returentren nyligen) och GDXJ men jag ligger fortfarande lång i SA och ASM då jag tror dessa kan ha en fin resa på längre sikt.



Det skall bli intressant se hur indexen utvecklar sig då många anser vi redan har haft vår nedgång och att det nu kommer stiga vidare uppåt. Lättpåverkad som jag är av alla andras analyser har jag börjat fundera ifall vi i DOW kanske får en rörelse liknande den mellan 2000 - 2003 men det kan även vara jag snart får ett omslag till köp i månadsgrafen och de som är bull får rätt i sina antaganden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar