lördag 26 december 2015

Inside day och Camarilla på GBP/SEK

Finns mängder både artiklar och videos som beskriver hur man kan handla inside day och camarilla google tar er enkelt dit så ni se olika exempel på hur man kan använda dem.

Inside day handlas på utbrott över/under ljusets topp/botten exakt hur man handlar bestämmer man själv eftersom metoderna kan variera mellan både Target och Stop.

Jag har hittills oftast använt avståndet topp-botten=range för stopp/loss respektive målkurs och då 1 * range för stopp och 2 * range för målkurs men har ganska nyligen valt använda ATR som ger snittet för kursrörelserna i mitt fall 10 dagar bakåt.

Man kan själv välja ifall man vill ta hem vinst fler gånger eller på annat sätt men i detta exemplet har jag valt en variant där man tar av en del av vinsten redan vid målkurs 1 och samtidigt flyttar stoppen till break even för att hindra förluster på återstoden.


Camarilla en känd pivå-metod för trejding där man enkelt beskrivet tar motsatt position när priset når R3 respektive S3 dvs sälj vid R3 och köp vid S3.
Teorin är att priset kommer sträva mot föregående dags slutkurs som befinner sig mellan R3 och S3 men skulle priset stiga över stoppen R4 respektive S4 vänder man på steken tar position i prisets riktning med sikte på nivåerna 5-6 och kanske längre.

Tänkte på måndag testa kombinera de två metoderna i valutaparet Brittiska Pund/ Svenska Kronan, min tanke är då att ifall det inte blir något utbrott får jag kanske möjligheten handla paret inom rangen med hjälp av Camarilla.

I dagsgrafen syns det tydligt vi har nedtrend som tyvärr närmar sig ett tidigare starkt stöd men möjligheten till åtminstone TP1 finns där.


Här i 1 timmes grafen syns camarillas nivåer tydligt jag är dock inställd på att handla i 5 minuters grafen på måndag om nu läget inte är överspelat tills dess.  Ute i högerkanten ser ni samtliga nivåer för camarilla men i grafen har jag valt begränsa mig till R3,R4,close,S3,S4



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar