lördag 25 oktober 2014

Caterpillar Q3 2014

Marknaden gillade resultatet men jag kan inte påstå jag är lika imponerad då aktien likt flertalet anslutit sig till de som växer via nedskärningar och återköp av egna aktier å andra sidan är alternativen få till placering i nuvarande ekonomi men något klipp för långa portföljen är den inte för min del då jag vill se tillväxt av försäljning först.

Caterpillar hemsida http://www.caterpillar.com/

Försäljningen ser mest platt ut och frågan är om det kommer fortsätta sladda utför om än i långsam takt. De 2 senaste åren har aktien inte gått lägre än PS 0.9 jämfört med att den tidigare i mitt underlag varit en bra bit under PS 0.8 vilket jag föredrar använda som signalnivå tillsvidare för att besluta om jag skall ta in aktien i min långa portfölj eller inte.

PE-talet är inte så avskräckande men då jag själv inte imponeras av att bolag växer genom att krympa bortser jag mer eller mindre från värdet på dagens nivåer runt 15.



Mer underlag hittar man hos http://www.finviz.com/quote.ashx?t=cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar