lördag 9 augusti 2014

Freehold Royalties Ltd Q2 2014

Både försäljning och vinst på rätt sida min prognos.

De har köpt mer mark under perioden vilket förhoppningsvis ökar royaltin till oss alla.

Skulle kanske vara försiktig(dvs inte gå all in) om jag tänkte köpa i dagsläget även om värdering och utdelning ser ok ut vad jag kan bedöma. Sitter nöjd med mitt innehav tackar för min generösa utdelning jämfört med andra räntealternativ.

I grafen blir utdelningsprognosen lite felaktig då de verkar dela ut efter andra premisser än årens resultat, även framtida säljzoner et c får tas med en nypa salt då det är mer priset på råvarorna än att bolaget expanderar som styr den utvecklingen. Får olika uppgifter på antalet aktier men oavsett vilka som är korrekta har både försäljning och vinst utvecklats väl under perioden och ligger över min prognos.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar