fredag 21 mars 2014

Silver Wheaton Corporation bokslut 2013

Hemsida http://www.silverwheaton.com/

Har fått revidera ned siffrorna sedan förra bokslutet men då aktien följer ädelmetallerna kan den handlas även via TA.

Jag tycker aktien klarat sig bra jämfört med flertalet traditionella gruvbolag och förväntar mig utvecklingen fortsätter i samma riktning även om nu allt fler aktörer dyker upp konkurrerar om marknaden för streaming.

Lite kurshistorik med PE-tal



Jag föredrar en kurstillväxt på minst 10% per år och baserat på min lägre kursnivå i nuvarande prognos $36.75 anser jag då aktien köpvärd under $22.81. Den kan absolut vara köpvärd redan på dagens nivåer det får var och en avgöra själv lite på vad man tror om utvecklingen för ädelmetaller t ex om silver/guld går mot tidigare nivåer eller högre lär aktien följa med och troligtvis gå långt över min högsta prognos för pris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar