fredag 17 maj 2013

BRI-Chem Q1 2013 high risk high potential

Ett riktigt förhoppningsbolag för mig personligen. Vad jag förstår är läget ansträngt för bolaget och vem vet kanske det går omkull?  Jag kan trots det inte släppa tanken på att detta bolag är en riktigt lotto-kupong då jag anser de befinner sig på rätt ställe i ett nedtryckt segment.  Aktien kan absolut falla ned till minst bottnarna i grafen här under men även om de skönmålat sitt eget kapital per aktie ca 0.44% i skrivandets stund bör ju verkligheten inte vara allt för mycket över 1:1 är min gissning?

Om världen överlever dagens läge har jag stora förhoppningar detta bolaget ledigt kan dubbla i kurs även från dagens kurs och då inte att glömma kursen kan halveras från ditto.



Jag finner inget i M//W/D graferna som idag hintar någon uppgång men bolaget jobbar på så varför inte se var det bottnar om det inte går omkull ta en lottoposition?  Men det är förståss mina 2 pence :)




Lycka till jag fiskar köp själv.

1 kommentar:

  1. Jag köpte Cad 1.22 sålde Cad 1.81 möjligt jag kliver på igen om det dippar under hösten då jag upplever börserna rent generellt övervärderade.

    SvaraRadera