fredag 5 april 2024

Veckoläget 2024-04-06

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: inga säljsignaler i sikte på denne grafen

  


  

Dow Jones: Dow ser ut som SP500 så tog med Russel2000 i stället. I SEK har vi brutit ut och satt ATH men i lokal valuta behöver det stiga typ 19% innan vi tangerar tidigare topp! Tråkigt det skall till svag krona men å andra sidan ser ju portföljerna bättre ut än vad de hade varit om man haft dollar som lokalvaluta.




OMXS_30:medelvärdena pekar upp indikatorerna står högt ser bra ut.



Blackrock World Gold: Spot guld har satt ATH och äntligen verkar gruvorna vaknat. Hade varit trevligt om det orkade hålla i nu och medelvärdena börja klättra uppåt, det fattas en 50-60 spänn innan vi utmanar tidigare toppar.



Blackrock World Energy: oljepriset Brent ser ut gå mot $100 energibolagen bröt uppåt ur konsolideringen kan bli en trevlig resa!




Lite mer action denne veckan kastade ut några tråkaktier köpstartade i några andra nu förväntas stordåd av råvaror då allt fler talar om WW3 återstår se om det dröjer till 2026 som flera tror blir peak krig då väst vid den tidpunkten tros ha hunnit bygga ifatt sina armeer mot världen utanför omvärlden som självklart är de onda? Alla kan se det bullar upp till krig men vi fårket ser inte ut att bry oss vi får väl se hur det blir längre fram när söner och döttrar kommer offras som kanonmat för att värna USA:s imperium. Vi koppar och koppar ekonomi och samhällsstruktur från vår husbonn USA vad är det med fårket det är ju inte direkt osynligt inget av dessa fungerar särskilt bra?  Dags för pacemaker nedräkningen mot Lit de parade har tagit fart. Fortfarande saftig kassa men då jag får ränta ser jag det numera mer som en position i bonds än cash. Arbetet allokera mina innehav till storlekar jag vill ha fortsätter men svårt få färre innehav då jag t ex säljer en aktie köper två andra osv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar