fredag 1 november 2019

Veckoläget 2019-11-02

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Sp500: svenska kronan och SPX500 indexet tar just nu ut varandras rörelser dvs när SPX500 steg i lokal valuta stärktes samtidigt svenska kronan så det blev mest ett nollsummespel.




Dow Jones: jag kan se viss försvagning i andra grafer med andra indikatorer men vi får helt enkelt vänta se om kronan kommer parera eventuella kursrörelser i indexet.




OMXS_PI: MA40 försöker haka på pristrenden i veckografen antingen får den öka eller så behöver vi en rekyl för att slacka "gummisnodden".




Blackrock World Gold: fortsätter hoppas vi får se en zero line reversal i macd i veckografen och en sista push uppåt i en våg 5 samtidigt är det oroande och en varning att "commercials" dvs smart money ligger tungt på säljsidan i Guld.




Tänkte kolla smart money närmare i helgen försöka handla mer Futures än Forex som just nu inte visar några större trender i de valutaparen jag följer. Smart money köper i NZD och CHF så de valutaparen skall få lite extra uppmärksamhet av mig denna helgen sedan börjar en del av de svenska bolagen jag gillar se allt mer prisvärda ut så lite prognosmakeri och hur TA ser ut står oxå på helgens agenda i mitt fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar