fredag 11 oktober 2019

Veckoläget 2019-10-12

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: flatline/koma, är ord som dyker upp när man ser marknadens agerande den senare tiden.




Dow Jones: jag får känslan det finns lite större intresse av de stora aktierna vilket kanske kan tillskrivas t ex utländska fondköpare?




OMXS_PI: svenska börsen borde med billiga kronan fånga utländska investerares intresse och kanske är det det vi ser i grafen som ger ett piggt intryck med en möjlig zero-line reversal av MACD i dagsgrafen?




Blackrock World Gold: rekylen inte över ännu så jag hoppas fortfarande på en våg 4 ned under 290 (för att min amatör-ewt skall stämma bättre), jag blir förstås mindre glad om jag har fel och kursen fortsätter ned i tidigare bottnar eller värre.




Tar varje chans till städning och omviktning av mina portföljer men ogillar samtidigt jag blivit allt mer likvid i brist på goda ideer stoppa in stålarna i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar