fredag 13 september 2019

Veckoläget 2019-09-14

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Sp500: oljan vek ned men börserna visade styrka, nu verkar även transportindex och russel 2000 vara på väg bryta upp vilket de senaste 10 åren hittills gett ett rally i SP500?




Dow Jones: notera att indexen var uppe besökte ATH, det ser bra ut även om rubrikerna skriker annat.




OMXS_PI: ser ut som att vår svenska börs äntligen kommer haka på allmänna trenden uppåt




Blackrock World Gold: full fart nedåt blir intressant se ifall den bromsas upp i tid och minst återtestar vår senaste topp eller om det är över för denne gången. Finns rätt gott om fallhöjd innan vi når mer traditionella stöd så jag håller tummarna det inte är över riktigt ännu.




Ser väldigt lovande just nu med vissa nyckelindex på gång bryta uppåt samtidigt som vi befinner oss vid ATH, tror jag ökar lite på mina bredare indexpositioner men i övrigt kör jag samma fiskafänge och omviktningar som tidigare allt kan ju hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar