söndag 12 maj 2019

Enbridge 2019-05-11

Konstigt jag inte skrivit om detta bolaget då jag tidigare varit innehavare av en aktie som hette Enbridge Fund vilken var en förhållandevis skyddad avkastare!


Tänkte klottra lite tankar om Enbridge som jag har ett mindre innehav av då mina Enbridge Income Fund omvandlades till vanliga Enbridge Inc.
Hemsidan här: https://www.enbridge.com/


Just i dagens läge gillar jag s.k midstream bolag med bra direktavkastning men samtidigt bör man vara medveten flera av dem har tung skuldbörda som kan förvandlas till en mardröm om räntorna börja sätta fart uppåt!


Gjorde en enkel linjär prognos där jag förhoppningsvis ligger något i underkant till de mer populära estimaten.(Brukar göra så då det är i mitt eget intresse köpa billigt förhoppningsvis investera/sälja till bättre pris?)



Tänk på valutan som vid kronförstärkning mot CAD kan ge negativa effekter




Kanske finns möjligheten fynda då vi har ett ganska tydligt säsongsmönster? 



Jag tror chansen till dipp är bra om väl ökade kostnaden för Linje 3 sammanfaller med en börsdepp? Allt under C$46 anser min enkla linjära skattning vara köpvärd?

Läget i månadsgrafen





Belöningen kommer som jag förstår det när linje 3 eventuellt sätts i drift men först om något år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar