torsdag 1 mars 2018

Monthly close 2018 - 02

OMXS30 har svårt bestämma sig vilket håll kursen skall gå och indexet stängde under SMA12 för 3:e månaden, även indexen Stockholm All-Share och Total Return anslöt till OMXS30 genom att de stängde under SMA12.


Att använda släpande indikatorer som t ex glidande medelvärden har sina brister då priset på varan rör sig i sidled, här kan man då komplettera genom lägga till stöd/motstånd, trendlinjer samt hålla utkik efter formationer och följa priceaction tills en trend upp/ned visar sig.

Ingen ny signal i US-indexen.



Tänk på att indexen kan enkelt stiga/falla t ex 10% - 20% utan utlösa någon signal.


Är fortfarande optimistisk till åtminstone USA börsen och då jag är ganska likvid försöker jag fiska efter aktier dels som jag vill ha på längre sikt och dels de som kan bjuda bra kortare spekulation, för att jag skall gå All-In vill jag dock ha stöd från mina indikatorer och om det blir i vanliga aktier eller råvaror får läget avgöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar