fredag 1 september 2017

Monthly close 2017 - 08

Dyster marknad många väntar på se hur det går med budgettaket i USA och den starka svenska kronan hämmar bl a OMXS30 som trots säljsignaler i dagsgrafen stängde månaden med fördel bull.

Är beredd säljsignalerna i dagsgraferna kan vara riktiga och att jag snart får se dem i månadsgrafen så höjd beredskap för att skala ned mina svenska positioner om vi ser det utvecklar sig till en rekyl före vidare nedgång den närmsta tiden.

Månadsgraf OMXS30 och All-Share, långsiktiga trenden är fortsatt positiv.


Samtliga US-index fortsatt bull, för positioner omvandlar jag graferna till SEK.


Fördel bull i Guldgrafen syns knappt och trendstyrkan ADX(13)/DMI(13) behöver stärkas.


Jag har mindre positioner i GDX och Invesco Gold fund möjligt jag tar position även i JNUG om trenden stärks skall titta närmare på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar