onsdag 25 januari 2017

Hur se det egentligen ut i mina portföljer just nu

För att enklare överblicka läget i portföljerna inför börsåret 2017 gjorde jag en sammanställning där jag upptäckte allt inte var riktigt som jag föreställt mig bl a var jag mindre exponerad mot energi/metall än förväntat och hade mer vilande kapital än jag önskar.


Lite mer defensivt än vad jag hade tänkt mig (cash+neutral 55%) men det är svårt hitta lämpliga aktier/fonder just nu.

UTF,GGN,EXG,ZWH och Omx Utd är mitt val övervintra med bredd och hög utdelning.

GDX, Kinnevik, SEB och Spotr bear är av spekulativ natur i synnerhet GDX och spotr bear köps och säljs ganska regelbundet.

Mest förhoppningar har jag på min lottsedel Nevsun Resources.

Mest besviken är jag på Dream Global Reit där jag trodde mer på tyska fastigheter, hoppas ett tag till sedan får vi se.

Jag tror Carlyle Group, Fortum, Getinge, NGS Group och Eolus Vind kan bli långliggare i portföljerna.

Planen just nu är att minska vilade kapital öka i indexen och ta större positioner vid spekulation.


Använder ofta morningstar.com för utländska aktier/fonder
Ex: UTF:s top 25 innehav  http://portfolios.morningstar.com/fund/holdings?t=UTF&region=usa&culture=en-US

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar