lördag 26 juli 2014

Statoil Q2 2014

Ett tag sedan jag skrev om bolaget som i mitt tycke går från klarhet till klarhet och även om jag är partisk upplever jag att bolaget trots en och annan motgång på det hela taget lyckats bättre än de flesta stora globala konkurrenterna.

Hemsida http://www.statoil.com/en/Pages/default.aspx



Experterna hade gissat fel i sina prognoser men jag är nöjd med utfallet av kvartalsrapporten som var betydligt mindre dålig än från en del av konkurrenterna, nyheten i år är dessutom att de börjar med kvartalsutdelning med start 2014-08-28.



Även om aktien idag värderas lägre än flertalet konkurrenter har jag inga andra planer än att behålla mitt innehav se hur gas/olja utvecklas framöver och eventuellt öka mitt innehav om lämplig dipp i kursen infinner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar